ჩემს შესახებ

შეფასების რუბრიკები


                                              შეფასების რუბრიკა 
            კლასი: VIII                       
            საგანი:  ისტორია            
            თემა:   "ამერიკული   დემოკრატია"
            სტანდარტი: ისტ. VIII.1    ისტ. VIII.9    ისტ.VIII. 10  
                                ისტ. VIII.11    ისტ.VIII.14

ქულა
                                                    კრიტერიუმები

1–2 ქ.
  არ იცის როგორი მმართველობა დამყარდა აშშ–ში

   არ  იცის  აშშ–ის  I  პირის  თანამდებობა



3–4 ქ.
   შეუძლია გაშიფროს აბრევიატურა – აშშ

   ამოიცნობს  აშშ–ს  დროშას

   ასახელებს  აშშ–ს  ფულად  ერთეულს

   ასახელებს  აშშ–ს  1  ან  2  პრეზიდენტს





5–6 ქ.
   იცის რა მნიშვნელობა ჰქონდა აშშ–თვის „დამოუკიდებლობის
დეკლარაციის „  მიღებას

   საუბრობს აშშ–ს კონსტიტუციის შესახებ
                                                                 
   აჯგუფებს ცხრილში აღმასრულებელი, საკანონმდებლო და სასამართლო ხელისუფლების ფუნქციებს

   აყალიბებს აშშ–ს კონსტიტუციის 4 პოლიტიკურ პრინციპს



7–8 ქ.
   გამოყოფს და აღწერს დემოკრატიის ჩასახვის და განვითარების ისტორიულ ეტაპებს

   მსჯელობს სახელმწიფოსთვის კონსტიტუციის არსებობის მნიშვნელობასა და მისი დამახასიათებელი ნიშნების შესახებ

   აანალიზებს  მსოფლიოში ადამიანის უფლებათა განვითარების პროცესს: წინაპირობებს, მოთხოვნებსა და შედეგებს

   ადარებს ერთმანეთს ორპალატიან კონგრესს, ანუ სენატსა და წარმომადგენელთა პალატას



9–10 ქ.
   თანაკლასელების ჯგუფთან ერთად გაითამაშებს ავტორიტარული და დემოკრატიული საზოგადოებისთვის დამახასიათებელ სიტუაციას, მსჯელობს ორივე ტიპის საზოგადოებაში პიროვნებისადმი დამოკიდებულებაზე

  წერს თემას: „ამერიკული დემოკრატია – მოდელი დანარჩენი მსოფლიოსთვის“

  აფასებს აშშ–ს კონსტიტუციას აშშ–ს მოქალაქის თვალით





                                            შეფასების რუბრიკა 
                        კლასი: IX                                      
                        საგანი: საქართველოს ისტორია
                        თემა: გიორგი ბრწყინვალე და საქართველოს ერთიანობის                                   აღდგენა
                        სტანდარტი: ისტ. IX.2   ისტ. IX.4   ისტ.IX. 5

ქულა
                                                    კრიტერიუმები

1–2 ქ.
    არ იცის რომელ  ქართველ მეფეს უწოდეს „ბრწყინვალე“

    ვერ ასახელებს გიორგი V-ის დროინდელ დამპყრობელს



3–4 ქ.
    იცის რომელ სახელმწიფოს მართავდა ყაენი

    ასახელებს გიორგი V-ის მოღვაწეობასთან დაკავშირებულ მოვლენას (ნებისმიერ ერთს)





5–6 ქ.
    ჩამოთვლის იმ სახელმწიფოებს, რომლებთანაც ურთიერთობა ჰქონდა გიორგი V-

   იცის რომის პაპის გადაწყვეტილების შესახებ
                                                                 
    ასახელებს გიორგი V-ის დროს შექმნილ სამართლის ძეგლებს და
განასხვავებს მათ ერთმანეთისგან

    მსჯელობს გიორგი V-ის და ჩობან ნოინის ურთიერთობის შესახებ



7–8 ქ.
    ასახელებს მიზეზს, თუ რატომ არ იყვნენ მონღოლები წინააღმდეგნი გიორგი V-ის დროს საქართველოს გაერთიანების და გაძლიერების

    მსჯელობს ქართული ფულის ისტორიაზე: („გიორგაულ თეთრს „ ადარებს სხვა ქართულ მონეტას)

    მსჯელობს სხვადასხვა სოციალური ფენის ურთიერთდამოკიდებულების შესახებ (მაგ. დიდებული აზნაურები და გლეხობა)

    ადარებს გიორგი V-  სხვა ეპოქაში მოღვაწე ისტორიულ პიროვნებას



9–10 ქ.
 მსჯელობს კონკრეტულ საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე, რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრიობაზე

  აფასებს გიორგი V-ს, როგორც  კანონმდებელს

  წერს თემას: „გიორგი V, როგორც დიპლომატი“




                                          შეფასების რუბრიკა 
                  კლასი: VIII                                         
                  საგანი:  ისტორია                       
                  თემა:   არაძალადობრიობა – კონფლიქტების მოგვარების                                       მშვიდობიანი გზა (მაჰათმა განდი. მარტინ ლუთერ კინგი)
                   სტანდარტი:   ისტ. VIII.1       ისტ. VIII.6       ისტ.VIII. 12  

ქულა
                                                    კრიტერიუმები

1–2 ქ.
    არ ფლობს ინფორმაციას მაჰათმა განდის და მარტინ ლუთერ კინგის შესახებ

    ვერ ასახელებს არაძალადობრივი წინააღმდეგობის ვერცერთ მაგალითს



3–4 ქ.
    შეუძლია ამოიცნოს პიროვნებათა წარმომავლობა (მაგ. : განდი – ინდოეთი, კინგი – აშშ)

    ასახელებს  არაძალადობრივი წინააღმდეგობის ერთ–ერთ მეთოდს (მაგ. : ბოიკოტი)





5–6 ქ.
    იცის სათიაგრაჰას მნიშვნელობა

    ასახელებს ინდოეთის ყველაზე გავლენიან პარტიას
                                                                 
    ფლობს ინფორმაციას 1947 წელს განდის რომელი ოცნება ახდა

    საუბრობს რასობრივი სეგრეგაციის შესახებ

    ფლობს ინფორმაციას „კუ–კლუქს–კლანის“ შესახებ

    იცის რომელ დარგში მიანიჭეს ნობელის პრემია კინგს



7–8 ქ.
    ასახელებს მაგალითებს საქართველოსა თუ სხვა ქვეყნების ისტორიიდან, როდესაც კონფლიქტური სიტუაციის გადასაჭრელად არ იყო გამოყენებული ძალა

    ადარებს განდის და კინგის მოღვაწეობას და ვენის დიაგრამის გამოყენებით მსჯელობს მსგავსება–განსხვავებების შესახებ

    ამზადებს პრეზენტაციას მშვიდობის დარგში ნობელის პრემიის ერთ–ერთი ლაურეატის შესახებ



9–10 ქ.
  ჩამოთვლის პროტესტის გამოხატვის მშვიდობიან ფორმებს, ასახელებს მაგალითებს მშობლიური თუ სხვა ქვეყნის ისტორიიდან და კონკრეტულ შემთხვევაში აფასებს პროტესტის შედეგებს

 წერს თემას: „მარტინ  ლუთერ კინგის ოცნება“

  წერს თემას : „მაჰათმა განდის გზა“



                 დისკუსია

წარმოადგენს საკუთარ  (ჯგუფის) პოზიციას
1
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
1
მსჯელობს არგუმენტირებულად
1
აკეთებს დასკვნას
2
მოყავს არგუმენტები საკუთარი აზრის გასამყარებლად
1
მსჯელობს თანმიმდევრულად, შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
1
ფლობს აუდიტორიას
1
კორექტულია ოპონენტის (განსხვავებული აზრის) მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2


                     პრეზენტაცია

პასუხობს სათაურს
1
შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
1
საუბრობს გამართული სალიტერატურო ენით და იყენებს შესაბამის მეცნიერულ ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
1
ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
2
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1











Комментариев нет:

Отправить комментарий