კლასი: X თემა: „ფარსადან გორგიჯანიძე“
კითხვები, რომლებიც ეფუძნება ბლუმის სააზროვნო დონეებს:
1. ცოდნა:
რომელ ნაწილებად ყოფს ივანე ჯავახიშვილი ფ. გორგიჯანიძის „ისტორიას“?
2. გაგება:
ახსენი ფ. გორგიჯანიძის „ისტორიის“ I ნაწილს ისტორიისთვის რატომ არ გააჩნია არავითარი ღირებულება?
3. გამოყენება:
გამოიყენეთ წყარო 1 და იპოვეთ მსგავსება ფ. გორგიჯანიძის ნაშრომის შეფასებაში.
4. ანალიზი:
გამოყავით ფ. გორგიჯანიძის „ისტორიის“ IV ნაწილის სანდოობის მაღალი ხარისხის მიზეზები.
5. სინთეზი:
დაწერეთ მცირე ესსე: „ფ. გორგიჯანიძე - მეზღაპრე თუ ისტორიკოსი?“
6. შეფასება:
გააკეთეთ დასკვნა და შეაფასეთ ფ. გორგიჯანიძის ღვაწლი ქართული ისტორიოგრაფიისათვის.
თემა: „ისრაელი და არაბული სამყარო“ კლასი: VIII
კითხვები, რომელიც დალაგებულია ბლუმის
სააზროვნო დონეების მიხედვით.
ცოდნა
1) ჩამოთვალეთ ისრაელსა და არაბულ
სამყაროს შორის არსებული კონფლიქტები:
–
1948–49 წ.წ. ომი
–
1956 წ. ომი
–
1967 წ. „ექვსდღიანი ომი“
–
1973 წ. ე.წ. „იომ–ქიფურის ომი“
2) როდის შეიქმნა ისრაელი:
1948
წ. 14 მაისი
3) დაასახელეთ პირველი არაბული ქვეყანა,
რომელმაც აღიარა ისრაელის არსებობის უფლება:
ეგვიპტე
გაგება
4) განმარტეთ „ანტისემიტიზმი“:
ებრაელთა
წინააღმდეგ მიმართული მოქმედება ან გამოთქმები
5) განმარტეთ „იომ–ქიფური“:
ებრაელთა
რელიგიური დღესასწაული – „განკითხვის დღე“
გამოყენება
6) გამოიყენე რუკა (გვ 161) და იპოვე
ისრაელის ტერიტორიული მონაპოვრები 6–დღიან ომში:
სინას
ნახევარკუნძული, დასავლეთ სანაპირო, გოლანის მაღლობი, ღაზას სექტორი
ანალიზი
7) გაეცანით წყარო 1–ს და პასუხი
გაეცით შემდეგ ქვეკითხვებს:
ა) რომელი სახელმწიფო იგულისხმება
„მისი უდიდებულესობის მთავრობის“ ქვეშ ?
დიდი
ბრიტანეთი
ბ) რატომ არის „მისი უდიდებულესობის
მთავრობა“ კეთილგანწყობილი ებრაელი ხალხის მისამართით ?
ებრაელობის
მხარდაწერას მოიპოვებდა მსოფლიო ომის დროს
გ) რა უნდა გაეთვალისწინებინა ებრაელებს
პალესტინაში ?
ზიანი
არ უნდა მიეყენებია არაებრაული თემების სამოქალაქო და რელიგიური უფლებებისთვის.
სინთეზი
8) დაწერეთ მცირე ესსე: „ისრაელის
ჯარში ქალების სამსახური სავალდებულოა“
შეფასება
9) შეაფასეთ ისრაელ–პალესტინის კონფლიქტი
და მიეცით რჩევა დაპირისპირებულ მხარეებს.
Комментариев нет:
Отправить комментарий